Training 'Een goed gesprek'

10-11-2022
Se7en - Utrecht

Vind je het lastig om het gesprek aan te gaan met je medewerker over financiële problemen, zoals een loonbeslag? Voel je je (te) betrokken en ben je bang voor de negatieve impact die het nieuws van het loonbeslag op de medewerker heeft? Of wil je een emotionele uitbarsting voorkomen of vermijden dat de medewerker al zijn problemen bij jou op je bordje legt? Dan is deze 1-daagse training iets voor jou! Je leert hoe je een goed gesprek voert over financiële problemen. En hoe je het gesprek aangaat met een medewerker als je signalen oppikt die kunnen duiden op schulden, maar je niet zeker weet of dit werkelijk zo is.  

Doel
Tijdens de training leer je onder andere

  • hoe je financiële problemen kunt signaleren
  • hoe je op een constructieve manier het gesprek voert
  • dat financiële problemen vaak voorkomen op de werkvloer en welke hulp beschikbaar is

Inhoud
Tijdens deze training oefen je gesprekstechnieken met behulp van concrete opdrachten én met een trainingsacteur. Je gaat uitproberen en ontdekken wat voor jou werkt en wat niet. Zo word je je ook bewust van je overtuigingen en wat hiervan de consequenties kunnen zijn.

En hoewel oefenen met een trainingsacteur voor sommige deelnemers spannend is, het blijkt een geweldige manier om te ontdekken hoe je  effectief een gesprek over loonbeslag (financiële signalen) kunt voeren, op een manier die voor jou én je medewerker werkt.

Deze ervaringsgerichte manier van leren leidt tot het daadwerkelijk toepassen van de inzichten in de praktijk. En is natuurlijk op meer vlakken te gebruiken dan alleen bij financiële problemen. 

Stappenplan
Je krijgt een concreet stappenplan voor het voeren van een gesprek over loonbeslag en andere signalen die kunnen duiden op financiële problemen. Een gesprek met een medewerker over loonbeslag vraagt meer dan het hebben van goede communicatieve vaardigheden. Je leert wat er gebeurt in het hoofd van een medewerker die financiële zorgen heeft, waarom hij de keuzes maakt die hij maakt en wat jij als leidinggevende en werkgever kunnen doen. Je krijgt praktische tips en concrete hulpmiddelen om het gesprek te voeren. Maar je leert ook hoe je de medewerker kunt activeren om zelf met zijn zorgen aan de slag te gaan!

Voor wie
P&O professionals en leidinggevenden.

Wie geeft de training
Financieel coach en trainer Natasja Popma. Zij heeft veel ervaring in de financiële wereld en die van de schuldhulpverlening. Hierdoor is ze in staat theorie te brengen die in de praktijk direct bruikbaar is.

Wanneer en waar
Donderdag 10 november 2022, van 9.30 – 17.00 uur bij Se7en, Mariaplaats 7, 3511 LH te Utrecht.

Meld je snel aan, want vol is vol.

Cursusvoorwaarden
Download hier de cursusvoorwaarden

Gegevens contactpersoon

Gegevens deelnemer(s)

Gegevens deelnemer 1







Voeg deelnemer toe

Factuurgegevens






© Copyright 2022 Beveiligingsbranche.nl - Disclaimer - Privacybeleid